A short story



Man född på sena 80-talet som började att handla med aktier och fonder sedan ungefär 1,5år tillbaka i tiden. Livet från att i stort sett ha spenderat bort varenda krona som landade på lönekontot så upptäckte jag sedan Avanza och fick då upp ögonen på vad börsen var för nåt. Sedan dess har mitt intresse fastnat för börsmarknaden och jag har förstått hela tjusningen med detta fantastiska sparform. Att kunna få möjligheten att investera sina sparpengar och låta de arbeta i lugn och ro är en otroligt häftig känsla. På sikt så vet jag att mina sparade pengar kommer att växa och det gäller bara att ha tålamod och förstå att man inte kommer bli rik över en natt.

Jag jobbar idag som truckförare och vill inspirera alla människor därute att även vi med en lite lägre inkomst också kan spara på börsen och kunna bygga upp vårt sparkapital till nåt stort i framtiden så länge man har tålamod och är långsiktig i sitt sparande.
Det allra största målet med bloggen är att få hjälpa fler nya investerare på vägen för jag minns att det inte var alltför lätt i början. Bloggen kommer vara nyttig för alla nybörjare då jag kommer hålla en grundnivå på bloggen så den blir lättförståelig för alla nyblivna investerare därute och förhoppningsvis kan även de mer rutinerade investerarna också få en lite kul läsning från bloggen.

Häng med på resan!

Har ni frågor eller vill att jag ska skriva om något speciellt kommentera eller skicka mejl till www.byggpengamaskin@hotmail.com

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Latour

Lön på kontot!

Många menar att börsen är "farlig"