Investmentbolagen är en stabil bas i portföljen


Jag har fokusen på att bygga en bra och stabil bas i portföljen med några investmentbolag och jag äger idag 5st sådana. Följande bolag jag äger i portföljen är: Investor, Latour, Industrivärden, Bure och Svolder som jag precis har tagit in i portföljen. Genom att investera i ett investmentbolag får du en bra riskspridning då ett investmentbolag har en bred portfölj som de själva har förvärvat sina innehav.
Enkelt formulerat är att när du köper en aktie i ett investmentbolag så äger du indirekt deras innehav i portföljen med. Man brukar säga att en investering i ett investmentbolag är som att köpa en stor godispåse med olika sorter i. Investmentbolagen har över tid gett en väldigt fin avkastning till oss aktieägare.

Investor;
Några av innehaven i portföljen; Atlas Copco, Ericsson, AstraZeneca, SEB

Latour;
Några av innehaven i portföljen; Assa Abloy, Securitas, Tomra Systems, Sweco

Industrivärden; 
Några av innehaven i portföljen; Volvo, Sandvik, Handelsbanken, Skanska

Bure;
Några av innehaven i portföljen; Vitrolife, Medcap, Mycronic, Xvivo Perfusion

Svolder;
Några av innehaven i portföljen; Saab, Garo, Scandic Hotels, Troax Group

Detta är bara mina egna tankar och val av investmentbolag så gör alltid din egen analys innan du börjar köpa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Latour

Lön på kontot!

Många menar att börsen är "farlig"