Inköp Tin Ny Teknik hos SAVR


Jag bestämde mig för att prova på fondplattformen Savr och gjorde en insättning på 1000kr och köpte fonden Tin Ny Teknik. Vad som lockade mig att prova på deras plattform är att deras fonder har billigare avgifter än dem andra bankerna. Totala avgiften för att handla fonden Tin Ny Teknik är 1,09% hos Savr medans det kostar 1,59% hos Avanza. Hos Savr är det dock endast möjligt och handla med fonder och inte aktier. Det jag la märke till är att det tar mycket längre tid hos Savr att göra en insättning vilket såklart är en nackdel. Jag gjorde min första insättning i Fredags och det var inte förräns idag affären gick igenom. Förhoppningsvis går det snabbare nästa gång då det kanske är normalt att det tar lite längre tid vid sin första insättning.


Jag kommer fortsätta att spara här framöver för i längden kommer det löna sig med billigare avgifter för samma fond. Har även Tin Ny Teknik i portföljen hos Avanza men planen är att flytta över allt till Savr inom snar framtid. Så länge jag är nöjd med deras plattform så kommer jag börja handla mina fonder hos dem, jag mjukstartar med en tusenlapp och se hur det utvecklar sig.

Någon mer läsare därute som har provat på Savr?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Latour

Många menar att börsen är "farlig"

Lön på kontot!